Usch jag hatar skrivuppgifter,.,

Nu ska jag försöka skriva hur jag skulle förklara skillnaden mellan en Moské och en Katedral. Å hu fan gör man de till förskolebarn? Så Sara. C,., HJÄÄÄLP!!!! Tips önskas,., de ska handla lite om de multimodala lärandet (lära med alla sinnen,bild, text, musik, känsel,., ja,., allt,.,) Hur ska jag som pedagog göra så att barn och elever förstår,., ska de få bygga själva,.? Visa bilder,., Filmer,., ska ve i be en bön ihop??? Ja va fan ska man gö egentligen???? Jag behöver verkligen hjälp,., så alla nu sätt på er era barnglasögon och hjälp stackars Helena lite tips,., Hon behöver verkligen det :)
Har lixom snöat in i mina tankar lite...
Åh just de jag,., idag har jag försökt läsa en engelsk akademisk avhandling,., FY FAN säger jag bara,., helvete va svårt,., så jag tackar gud för google translate,., :) Jag har ju problem när de står på svenska lixom,., hahaha!

Sen vill jag även tacka den käre påskharen oxå som hade satt in en slant på mitt konto,., Tack Mami och Papi för de,., nu kanske man ska klipp sä,.,  Är som ett svinto i hövvet,.,

Kommentarer
Postat av: källe

äh, det är väl inte så svårt. när du ska förklara vad en moske´ är, så berättar du bara att det är ett stort rum som luktar väldigt illa, och där smider man ondskefulla planer på hur man ska förgöra världen. du kan med fördel visa en filmsnutt från 11/9, när al qaida kör in i tornen.

då har du på ett mycket korrekt och pedagogiskt sätt förklarat för barnen vad en moske´är!



för att beskriva för ett barn vad en katedral är, så räcker det med att visa bilder på tex gary glitter, anders eklund, tito beltran mfl. sen berättar du att en katedral är ett tillhåll för snuskiga och fula gubbar, som man INTE ska följa med när dom lockar med godis. lycka till!

2010-04-09 @ 17:32:02
Postat av: Helena

Åhh så bra Källe,., Mina lärare kommer ge mig godkänt DIREKT! TACK!!!

2010-04-09 @ 18:13:45
Postat av: emelie

hmm källe ja det där låter ju väldigt pedagogiskt

2010-04-09 @ 18:58:23
Postat av: källe

för att tillämpa det multimodala lärandet så kan även barnen få åka till bergsjön i gbg, och göra ett studiebesök hos "doktor" hamid muhamad, som utför könsstympningar i sitt vardagsrum. i samma trapphus finns även en hemlig mjältbrands-frabrik. låt barnen få växa som individer, och själva få vara med vid tillverknigen. att få titta, känna och vara med å skapa, skulle vara oerhört pedagogiskt!, och då får du in montesori-pedagogiken oxå!

2010-04-09 @ 19:17:13
Postat av: Sara

Herregud Källe, du borde få priiiis!!!!!!!!!!!!!



Nä du Helena en moské där kan man BE

en katedral är som en fin SAL!

Låt dom se på enkla bilder eller nån UR-film, har för mig att det fanns nån barnserie på UR med barn från olika religioner...är det själva religionerna som skall jämföras eller är det bara byggnaderna?

2010-04-11 @ 20:19:09
URL: http://saraoklara.blogspot.com
Postat av: Helena

Sara: Det är bara själva byggnaden jag ska beskriva skillnaden på,.,

2010-04-11 @ 21:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0