Jag lever...

men inte mer än så känns det som idag. Var nog hemresan igår som gjorde sitt tror jag. det var jobbigt att sitta så länge plus att vara ute och jaga mediciner.
Kanske ska berätta lite om vad som jag har vart med om då kanske...
Åkte till Stockholm i söndags med Bus4You vilket jag gärna gör om igen för det var soft som bara den. Hade kunnat åka i flera timmar till när vi var framme. Väl där letade jag på min moster som var snäll och hämta upp mig och de lånade ut en sängplats till mig. Jag var så trött så jag lade mig vid 21 tiden på kvällen och somnade som en stock.
På morgonen dagen efter skjutsade Anders in mig till Sophiahemmet där jag fick mig ett rum med min 30år äldre vapendragare Siv från Ljusdal. Härlig tant det där :)
Fick knata iväg och ta lite prover och vikt. Allt såg bra ut. Därefter skulle det duschas med Descutan en sista gång därefter kopplade de på mig en massa nålar i händerna. Jag väntade en stund på rummet (1h), sen rullades jag ner till operation där jag fick prata med narkossköterskor kirurgen (Dr Peter Loogna) mm. Alla frågade en massa frågor och jag vart mer och mer nervös. Jag fick lite lugnande så vart det bättre. Sen gick vi in till operation där träffad jag ännu mer folk och jag vart sövd. Efter det minns jag ingenting förrens jag flera timmar efter vaknade till liv igen. Operationen tar en timme att utföra och jag kvicknade i ved en 16 tiden. Var snurrig och väldigt illamående och orolig. Kändes som om jag skulle bli strypt av den där grimman jag hade med syrgas. Systrarna var jätte trevliga och hjälpsamma. Kirurgen kom och pratade med mig men vad han sa har jag ingen aning om :)
Nån timme efter skulle jag upp på toaletten och de frågade om jag ville ha bäcken eftersom att jag var så svag. Men de vägrade jag. Jag skulle gå. Så jag gick med två personal och gåbord till toaletten och gjorde det man ska göra efter operationen för att bli godkänd. Kände att illamåendet kom så jag larmade på dem utanför, sen var jag borta igen. Svimmade av därinne en sväng så de fick hämta sängen för jag fick inte gå tillbaka... undra varför hahaha. Efter den resan så kvicknade jag faktiskt till lite och vart piggare. Kan även bero på att en karl kom ut och var nyopererad och som sjöng hahahaha det lär för roligt :)
Vid halv åtta på kvällen rullades jag upp på rummet där Siv redan var tillbaka och hälsade glatt och frågade hur jag mådde. Ringde fört till Tony och berättade hur de hade gått sen mamma och pappa. Sen var jag helt slut igen. Min bror ringde oxå. Sen minns jag inte mycket mer igen utan det var mest bara en massa spring till toaletten och larmande efter medel mot illamående då jag så fort jag vart på toaletten kväljdes som bara den.
PÅ natten vart det inte mycket sovande då SSK Gustav sprang mins 5ggr den natten till oss bara för att mäta blodtryck mm. Men han var trevlig... det lilla jag märkte av honom.
På morgonen efter så var jag jättepigg. och piggare blev man när de tog bort grimman och alla dropp och nålar och så. Så det var bara att åka hem efter lunchen. Så mamma och pappa som egentligen bara skulle hälsa på skjutsade mig till Jönköping där Tony bytte av och skjutsade hem mig efter att vi haft lite sprutjakt som verkade vara slut över hela Jönköping men vi fick dem tillslut.
Så nu är jag hemma och föröker äta så mycket jag kan. Men jag är inte hungrig och jag känner mig inte mätt heller. Är helt matt i kroppen = helt slut.
Tony har vart så söt å åka och handla då jag inte orkade ta mig ur sängen.
Men nu är jag uppe och har fått lite fil i mig,.,.

Kommentarer
Postat av: Helena & Fredrik

Åh, om två veckor kommer du att må mycket bättre. När jag hade opererat mig och sytt 140 stygn så var jag inte så tuff, och precis som du fick jag extremt illamående (av morfinet), så jag fick motsprutor mot det. Men ganska snart när kroppen har fått återhämta sig så är du på benen och mår finfint.



Vi finns här om du behöver! Kram <3

2010-12-22 @ 17:34:00
URL: http://www.dalahundar.se
Postat av: catharina elfsberg

är jätteglad för din skull kram från mig

2010-12-23 @ 07:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0