Jobbet...

Då var det gjort, första dagen på jobbet. Va så nervös så jag sov inte många timmar heller. Upp tidigt. Stod vid bussen kl 06,00 fast jag inte skulle åka förrens 06.18. Vinkade bort 2 bussar innan min kom. Kunde ju inte komma fööör tidigt första dan. De var trevliga allihopa och hälsade glatt. Gick med en tjej som hette Dragana. Hon var snäll och skrattade hela tiden som de andra oxå iof. Känns bra än så länge men jag är ju helt lost. Känns inge bra att inte ha koll på de man gör. På Smedjan visste man precis, men här vet jag ingenting. Känna den känslan som alla introsar får när pensionärerna genast visar att de inte gillar nya människor. Den e inte rolig även om jag vet att detta kommer att ändra sig om nån dag när de har sett mig mer och de vet vem jag är.
Jag hoppas man får chansen att jobba lite nu så att man kommer in i de här och fattar rutinerna. Den där pennan de markerar allt med e krånglig. Man ska markera start och slut samt att varje pensionär har ett antal minuter som man ska vara där inne i.... tex 47 minuter så ska de va dom minutrarna och inte kortare. Knepigt e de i alla fall.
En sak till som jag tycker e lite knepigt är att jag kommer att få delegation i dag. Har vart där en dag å då är det bara att de mediciner. Känns inte riktigt rätt då jag inte känner personerna i frågar än. Oki den vanliga dosen men vid behovs och annat känns lite...
På schemat idag innan jobbet står disk, plock och matlagning. Bara att sätta fart. Jobbar 15,45-23 idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0