I politikens tecken...

På söndag ska jag arbeta under valdagen. Jag ska hjälpa de som röstar bla. Ska vara på ett ställe som heter Svedjeskolan och det passar ju en gammal Sveden tjej bra med tanke på namnet. Själv har jag förtidsröstat. Det är viktigt att gå och rösta tycker jag, även om man röstar blankt så ska man dit! Nu i år gick jag ifrån min filosofi angående röstningen och röstade på samma parti som förra gången. Jag hade nämligen tänkt hinna rösta på alla olika partier innan jag dör.
Så att  det blir rättvist tänkte jag.
Så i år blev det:
För deras skolpolitik


Kommentarer
Postat av: källe

jag ska få be att upplysa fröken buller om en sak: hade folkpartiet regerat med sin skolpolitik när du och jag gick i grundskolan, så hade det blivit särskola för både dej och mej. ingen nåd. men det var då, och nu är nu, så det blir nog moderaterna för mej , eller marx-leninistiska-feministiska-syndikalistiska komunistpartiet. svårt att välja, det är ju ingen större skillnad..

2010-09-14 @ 15:07:39
Postat av: Lina

hm...det är ju också ett sätt att rösta ;)

2010-09-15 @ 11:13:21
URL: http://underbaraskitungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0