Dagen som gått...

Jaha, då sitter man i bohålan igen med något mindre rövverk och hostan och huvudvärken från helvetet. Har varit i skolan på förmiddagen för lite föreläsning. Sen drog jag iväg hemöver (i buss) till sjukling nummer 2. Har knåpat ihop ett paper om barns lärande bland annat som jag ska examinera i på fredag. Så i morgon är  jag  helt ledig vilket innebär tvättstugan och så vårt nya PS3. Hoppas jag kan kurera mig snabbt nu för på måndag väntas praktik i en vecka ute i ingenstans :)

Ps: Visste ni föresten att endast 20% av vårt lärande är formellt och hela 80% informellt... Ojojoj... Ett litet urklipp från mitt paper:
...genom detta språkspel öppnas en dialog elev/ pedagog emellan vilket medför att kunskapen lättare internaliseras. eleven kan därefter lättare göra den kunskapen till sin egen. Detta sätt att internalisera kunskap på har blivit kritiserat då det inte är ett naturligt sätt att samtala på menar Carlgren (1999). Anledningen till kritiken är att samtalsmönstret inte liknar det språkmönstret som finns utanför skolan...

Japp det är sånt där vi skriver i skolan,., KUL VA????


Kommentarer
Postat av: källe

oj då!? det var som fan..endast 20%??! vilken otrolig tur du har som fick lära dej det, hur skulle du annars kunna jobba på dagis?

2011-01-27 @ 09:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0