Kaffe

Tänk att just kaffe kan vara ett sådant problem för "vissa" på arbetsplatser. Fick en liten pik här i förrgår på praktiken om att jag kokade mör mycket kaffe.
Min filosofi är hellre för mycket än för lite. Det är bara kaffe. Sen frågar hon lite fin om jag köpt med mig något kaffe till skolan. Nä det har jag inte men jag hade tänkt ta med mig det på fredag. Men hallå??? Snål??? Så mycket kaffe dricker man inte liksom så att de inte kan bjuda på det tycker jag. Det var en kollega till den här damen som var närvarande unde denna kaffe diskussion. Hon gicki väg för att hon vart så irriterad.
Hahahaha, jag tycker ju att det är lite fantastiskt att man har sina saker man värnar så mycket om på sin arbetsplats och som kan ge upphov till konflikter. Små skitsaker.... Själv var jag diskmaskinsnazist på jobbet med mina två kollegor. Jag vet inte hur många gånger jag plockade om den och instruerade vikarier mm i hur man plockar i. Knivar, gafflar, skedar för sig så blir det enkelt att plocka ur...
MEN, vad skulle vi göra om inte dessa små petitesser existerade på arbetsplatsen???

Kommentarer
Postat av: Sara

åh välkommen till skolans värld helena! Det är detta som kallas den "Dolda läroplanen"!!!! Blir så full i skratt! Kram Sara

2011-03-29 @ 15:04:11
Postat av: emelie

ojojoj vad jag känner igen det där!!

Jag är ju och jobbar på slätta särskola nu i några veckor och shit vad dom glodde på mig för att jag inte hade köpt kaffe! till slut så gick jag bort och köpte två paket och skrev upp mitt namn på listan och hur många paket jag har köpt!

Jag funderar allvarligt talat på att köpa dit en hel platta med kaffe och skriva att dom är ifrån mig så kan dom hålla käften sen när jag tar mig en kopp!

2011-03-29 @ 17:35:23
URL: http://stjarnamedsvindel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0