Saknar skolan

Ja, det är sant. Jag saknar verkligen skolan, dock inte alla måsten utan gemenskapen i studiegruppen. Allt rolig runt omkring. Spänningen om ens jobb ska kompletteras eller inte. Har tänkt på en sak. Jag saknar skolan nu, hur mycket kommer jag då att sakna skolan om 3 år när jag är färdig Förskollärare? Usch, det vågar jag inte ens tänka på. Nä jag måste dra ihop någon fest sen partypinglorna så man får lite skolkänsla tillbaka i alla fall. Man har liksom glömt hur det var att vara ledig. Förr så städade jag hellre än att läsa skolböckerna och det var ett bra ställe att fly till. Men nu har lusten att städa försvunnit och vi lever i ett enda stort byggdamm. Tänk när köket väl är klart, vilket kommer att dröja ett tag till. När det är klart ska jag inte renovera på ett tag, tror jag.
En liten parentes bara, i morgon stapplar jag iväg till skolan och kollar om min Grupprocess uppgift har kommit in. Har jag fått godkänt på de har jag endast haft en komplettering under hela vårterminen. Bra jobbat Helena. Bara att hoppas att de går någorlunda åt samma håll under de andra terminerna också.
Så har Tony kommit ut ur duschen så nu ska vi åka till Kjell & Company, Clas Ohlson samt svärmor å hämta flera luckor till vårat köksprojekt som jag börjar bli lagom trött på. Nu ska jag inte ordbajsa mer på en stund, ville bara fördriva tiden lite i väntan på min älskade underbara man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0