En svår fråga som tål att tänkas på...

... men i mitt fall har jag tänkt färdigt. Min brorsdotter skrev en fråga på facebook om man kunde tänka sig att donera organ eller inte och varför. Min svar på den frågan är i det stora hela NEJ. Detta på grund av min tro om att jag föds om på nytt igen i samma kropp. Så för den delen kan jag avvara en njure eftersom man kan leva med en njure och ha ett normalt liv. Men skulle jag donera en njure gör det så att (i min tro) att jag i nästa liv föds med bara en njure. Så så länge jag an leva ett normalt liv så är det OK.
Sen va jag ha fått det ifrån att jag ska födas om i samma kropp igen kan man ju undra över för det har jag ingen aning om. Skulle vara lite roligt att veta faktiskt.
Så om det någon gång skulle hända mig något (gud förbjude), så vet ni var jag står i den frågan. Jag tycker att det är viktig att veta hur familj och vänner står i olika existentiella frågor. Men det är min åsikt.
Over And Out

Kommentarer
Postat av: källe

jag tänker så här: om man donerar precis allt till bättre behövande, så kan kanske gud vara så generös att han gör mej helt felfri i nästa liv.. inte fan kan jag tänka mej att gud är så elak att han gör mej till en rödhårig smurf med torr hårbotten engångtill.. men man vet ju aldrig, jag måste ju ha varit jävligt elak i mitt förra liv, eftersom jag blev så svårt straffad i det här livet.. svår fråga.

2010-12-03 @ 16:31:53
Postat av: källe

behöver jag säga att jag har fyllt i donations-kortet, och att jag erbjuder HELA min kropp..

2010-12-03 @ 22:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0