Barcelona ligger i Italien.

Nu har jag gjort det igen,., Snillet Helena har vart i farten. Men jag har lärt mig nåt nytt i alla fall. De har under de senaste dagarna stått mycket om all denna snö som Sjuhärad har fått. Jag har läst lite flyktigt om de i Borås tidning och skänkt en tanke till stackarna där som får så mycket snö. Igår frågade jag tillslut vart i boråsområdet som de där Sjuhärad låg. Då Lägger Tony huvudet på sne lite sött och säger:
-Men Helena, du bor ju i Sjuhärad...
Hade jag ingen aning om :) Trodde typ Sjuhärad va som tex Vika eller nåt och jag har ju tyckt så synd om dom att just de var så utsatt för den här snön. Å jag tyckte att vi i Borås hade fått mycket men att de inte kunde va nåt emot dom stackarna... Sen visade det sig att jag bodde där,., Hahaha jaja man lär sig alltid något nytt och hädanefter kommer jag definitivt att veta att jag bor i Sjuhärad.
Berättade även om min upptäckt för dom i studiegruppen och gav dom som vanligt ett gott skratt. Dom tror nog snart att alla från Dalarna inte har alla hästar hemma :)

Varför säger man sjuhärad om borås ibland?

Området mellan Jönköping och Göteborg, där Borås ligger, brukar kallas sjuhäradsbygden eftersom det från början bestod av de sju häraden Gäsene, Ås, Veden, Bollebygd, Mark, Kind och Redväg.

Berättade även för vissa av dom att jag försökt göra mig tyngdlös i bilen. Vi har ju haft problem med släpande avgasrör om de blir för mycket vikt i bilen så jag tänkte att om jag håller i mig i handtaget och lättar rumpan så borde de inte skrapa,., Dumma jag,., När jag berättat detta skrattade dom. Å en sa till mig:
- Helena... De e sån där man inte ska berätta för folk,., hihihihih...
Men de bjuder jag på,.,
Nu ska jag bättra på intelligensen lite....
BYE!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0