Helena tänker till...

Har funderat lite över de här med studieböcker. Här sitter man hemma och plöjjer bok efter bok. De e fan inga lätta böcker heller, inga "Assar Bubbla" direkt om vi säger så. De är skrivna på ett sånt språk så när man läst ett kapitel och frågar sig själv vad de är man har läst, så fattar man inte mycket! Å på seminarierna säger de att vi inte behöver läsa hela böckerna utan bara det som är viktigt. Hum, nu börjar Helenöös hjärnkontor att snurra. Om man nu gör sig besvärat av att skriva en bok. Skriver man då inte viktiga saker i hela boken? Skriver man in en massa blaha blaha oxå då?
Som sagt så säger föreläsarna att vi först ska läsa igenom överskrifterna, sen sammanfattningarna och sen ska man läsa de som e viktigt. Knepigt. Om jag skulle skriva en studiebok så skulle i alla fall jag bara skriva viktiga saker i dom. Känns ju jävligt onödigt annars så skriva ca 200 sidor som man inte behöver. Så tänker i alla fall jag!
Dessutom så maler dom samma saker hela jävla tiden i dessa böcker, ca 3 ggr. Förstår jag inte första gången så kan jag så säga att jag kommer inte förstå den där grekiskan de andra två gångerna heller!!!
GOD NATT!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

De får kanske betalt för antalet ord vettu....

2010-02-01 @ 08:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0